odchudzanie-po-ciazy

⦁ Nie rezygnuj z karmienia piersią
Karmienie piersią przyspiesza metabolizm młodej mamy. Organizm przeznacza bardzo dużo energii na produkcję najbardziej wartościowego pokarmu dla malucha.
⦁ Zapomnij o restrykcyjnych dietach
Jeśli karmisz twój wydatek energetyczny wynosi od 2000 kcal do nawet 2800 kcal. Potrzebujesz bardzo dużo składników odżywczych, witamin i składników mineralnych aby zapewnić dziecku jalepszej jakości pokarm oraz postawić swój organizm “na nogi” po okresie ciąży.
⦁ Pamiętaj o aktywności fizycznej
Zaczynaj od najbardziej łagodnych form ćwiczeń. Delikatne ćwiczenia rozciągające, joga czy spacery z dzieckiem będą świetnym wyborem.Kiedy już zregenerujesz swój organizm po okresie połogu będziesz mogła pozwolic sobie na więcej.
⦁ Zbilansowana dieta – najlepszy wybór
Jedz dużo świeżych warzyw i owoców. Nie ograniczaj węglowodanów złożonych! Pieczywo pełnoziarniste, ciemne kasze i ryż powinny być bazą jadłospisu. Wybieraj chude mięsa i nabiał. Dbaj o dostarczenie sobie jak największej ilości witamin, wapnia, magnezu i żelaza.
⦁ Pamiętaj o regularności posiłków
Jedz 5-6 małych objętościowo posiłków. Nie przejadaj się- obciąża to układ trawienny. Pamietaj o rozplanowaniu posiłów w ciągu dnia i przestrzegaj ustalonego planu.
⦁ Unikaj słodyczy
Słodycze dostarczają pustych kalorii. Nie są bogate w składniki odżywcze, których tak bardzo potrzebuje organizm młodej mamy. Wyeliminuj je ze swojego jadłospisu.
⦁ Dbaj o swoje zdrowie
Unikaj zbędnego stresu. Chroń swój organizm przed infekcjami i dbaj o odpowiednią ilość snu. Szybciej zregenerujesz wtedy siły.
⦁ Bądź cierpliwa
W ciagu 6 miesięcy po porodzie organizm wraca do formy. Gospodarka hormonalna oraz metabolizm działają na twoją korzyść. Jeśli przez ten czas karmisz swoje dziecko piersią- tym lepiej dla was obojga! Daj sobie czas na powrót do formy.
⦁ Jeśli nie karmisz piersią-racjonalna dieta redukcyjna
Jeżeli zdecydowałaś się na karmienie dziecka mlekiem modyfikowanym, możesz zastosować dietę redukcyjną zdecydowanie wcześniej. Pamietaj jednak, że oragznizm potrzebuje czasu na odnalezienie równowagi po ciąży. Diety bardzo niskokaloryczne nie są dobrym pomysłem w tym okresie. Najbardziej zalecana opcja to zbilansowana dieta redukcyjna o niewielkim deficycie kalorycznym ustalonym przez dietetyka.
⦁ Po okresie karmienia- racjonalna dieta redukcyjna
Takie samo rozwiązanie polecane jest również kiedy zaprzestaniesz już karmienia piersią, a nadmiar kilogramów nadal się utrzymuje. Jeśli przytyłaś dużo podczas ciąży, niekoniecznie uda się zrzucić dodatkową masę ciała w ciągu pół roku. Najlepszym rozwiązaniem jest wtedy przejscie na zdrową i zbilansowaną dietę redukcyjną pod okiem dietetyka.